.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محسن رضایی: كار فرهنگي از جنس دستوري نيست

جوانان گروه «قهرمان من» با همراه داشتن ابتكار خود كه لباس هاي منقوش به تصاوير سرداران سرافراز و شهيد دفاع مقدس است، با دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار و گفت و گو كردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی در اين ديدار دكتر محسن رضايي با بيان اينكه عقايد و سلايق نسل ها داراي تفاوت هايي است گفت : انتقال ميراث گذشته به آينده نمي تواند دستوري و تحميلي باشد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: پدران نسل سوم و چهارم انقلاب كه حوادثي مانند پيروزي انقلاب و دفاع مقدس را ديده اند، آرزويشان انتقال ميراث فرهنگي انقلاب و دفاع مقدس به فرزندانشان است.

دكتر رضايي با بيان اينكه فاصله بين اين دو نسل بايد با ابتكارات و گفتگو حل شود گفت : بايد توجه داشت كه كار فرهنگي از جنس دستوري نيست بلكه از جنس دل و علاقه است.

رضايي ادامه داد : تعامل بايد دو سويه باشد لذا شما نسل امروزي ها بايد شروع به كار ، فكر كردن ، سوال و نقد بكنيد، اين باعث مي شود يك پل دو طرفه زده شود و نسل ها به يكديگر نزديك و تجربيات در فضايي مثبت و سازنده مبادله شوند.

همرزم شهيدان دفاع مقدس در ادامه اين ديدار به جوانان حاضر در نشست گفت: ايده ساده شما خيلي مهم است. اين كار فقط چاپ يك عكس نيست بلكه مي تواند نماد يك حركت باشد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: نسل امروز برقراري ارتباط با گذشته و ميراث ارزشمند را با سليقه خود مي خواهد و كار شما مي تواند راه نويي در اين جهت باشد اگر اين نوع نگاه و اقدامات، گسترده و فراگير شود يكي از گسست ها ي فرهنگي در جامعه ما برطرف مي شود.

دكتر رضايي تصريح كرد: كار شما جاي تبريك و تشكر دارد چون از روي علاقه و ميل خود فكري كرده و آن را عملي كرده ايد و توصيه من اين است كه اين مسير را با ابتكارات ديگري كه به ذهن خودتان و هم نسل هاي شما مي رسد ادامه دهيد چون شما خودتان و نسل تان را بهتر از ديگران مي شناسيد.

رضايي در فرازي ديگر از سخنان خود گفت: حماسه و ميراث دفاع مقدس متعلق به همه ملت ايران است و نوآوري شما مي تواند اقشار متنوع را درگير اين ميراث متعلق به خود كند كاري كه شايد با سبك هاي ديگر نمي توانيم انجام دهيم. در واقع شما اين ميراث را به ميان اقشاري مي آوريد كه پيوند ذهني كمتري با موضوع داشته اند و اين كار شما قابل قدرداني است.

در ادامه اين ديدار جوانان عضو گروه «قهرمان من» از عشق و علاقه خود به شهدا و قهرمانان جنگ تحميلي و چگونگي شكل گيري ايده خويش براي چاپ عكس قهرمانان جنگ به روي سينه خود مطالبي را مطرح كرده اند.

اميد سيفي طراح اصلي ايده «قهرمان من» با بيان عشق خود به شهدا و بخصوص شهيد همت، گفت: من كارم را با عشق به اين شهيد بزرگوار شروع كردم و دلم مي خواهد جهانيان ببينند و بدانند كه همت ها و باكري ها هنوز در ميان ما زنده هستند.

در ادامه دكتر محسن رضايي خاطر نشان ساخت: ما در جبهه ياد مي داديم و مي آموختيم، لذا دانش به صورت مضاعف افزايش پيدا مي كرد و اگر اين متدولوژي بعد از از جنگ به اداره كشور هم مي آمد الان رشد ايران چندين برابر بود و ما ديگر بسياري از مشكلات را نداشتيم ولي آن روش به عقب جبهه منتقل نشد كه بايد در اين زمينه كار شود.

چگونگي فرمانده شدن جوان هاي 20 الي 25 ساله در دوران دفاع مقدس، موفقيت هاي آنها و تفاوتشان با جوان هاي امروز محور سوال مشترك جوان هاي حاضر از محسن رضايي بود؟ يكي از حاضرين گفت : وقتي آن بزرگواران را با هم نسل هاي خود مقايسه مي كنيم فكر مي كنيم آنها زميني نبوده و از آسمان فرستاده شده بودند، اين همه توانايي از طرف يك جوان بيست و چند ساله را چگونه بايد درك و فهم كنيم؟

فرمانده سال هاي دفاع مقدس در پاسخ اين سوال گفت : در دوره جنگ تعداد آنها يكي دو نفر نبود، بلكه در يك بررسي اوليه مي بينيد كه با هزاران نفر با چنين روحيات و خصوصياتي مواجه مي شويد، پس اتفاقي روي داد كه آن اتفاقات شايد بين نسل سوم و چهارم انقلاب نيافتاده باشد كه اگر آن اتفاق باشد همان دستاوردها را با افرادي نزديك به آنها خواهيم داشت.

وي تصريح كرد: آن اتفاق دو بعد دارد، يكي محيط است كه آن موقع جهادي بود و غيرت را فعال مي كرد و توانايي هاي هر وجدان با غيرتي را به حركت وامي داشت، دوم مكانيزم دروني و مابين آنها بود، يعني روش تعامل و ميراثي كه فرماندهان با كمك آن رشد مي كردند، حالا هم اگر آن مكانيزم و آن محيط به وجود بيايد از بين شماها هم امثال آقا مهدي باكري و شهيد همت به وجود مي آيد.

دكتر رضايي افزود: كنار هر كدام از اين عزيزان چندين نفر ديگر بودند و سلسله مراتب خودجوش داشتند و شبكه ارتباطي و اجتماعي ايجاد شده بود، حالا هم اگر شبكه ها در محيط مساعد قرار گيرند پرورش و رشد حاصل مي شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.